Photobucket

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, October 15, 2010

SEPAGI DI BROGA HILLS!!hiking hobby!!

salam n selamat sejahtera semua skali...

jam antara 0330H-0930H
tarikh 160ct2010
lokasi broga hill semenyih depan kandang arnab
kekuatan shamie,pedo,kutak dan aku bersamaan 2 moto lc135 n kriss110
brg2 dibawa 1x ponco baju hujan,2x botol air dan 2x torchlite

so lama dah sik post kat blog tok..bz kot,tp x la bz glak pun...hehehe..okay,neway,skg tok aku mmg da lamak tanam impian nak mendaki or lebih dikenali sbg hiking dalam bhs org putihnya..ngeee...
then inilah pglaman pertama yang aku rasa okay n quiet tough ckit*tought ka bukit broga,hanya pendaki jak tau tought atau sik*hahahahaha...

okay,permulaan cerita adalah seperti berikut kerana plan awal adalah dari saudara shamie ek..hm,just plan2 pegi cmya jak...tp plan punya plan sampai la pagi 16oct kan,bgn la pada pukul 3pgi iaitu hari ini....so,aku bgn la dgn mata yg berpasir bak kta elya sya ek..hehehehe

so persiapan memakai baju telah dilakukan dgn memakai sweater dan baju adidas golok n suar tracksuit aku yg akan aku tunjukkan dalam gambar pastok..heeee...

pendekkan cerita jak la ek,perjalanan adalah dalam lebih kurang 40minit to 45minit...dari rumah,start tayar bgolek kul 0330H....then jalan2 punya jalan sampai la kat area kelapa sawit yg dikatakan jalan masuk utk bukit broga ya la tek...nampak mcm seram,sbb mmg geap,then kwsn kelapa sawit gik nak??hu,seram2!!!tp hati gagah juak sbb nak mndaki nak....

so,park la motor kat bwh tek,kwsn kelapa sawit ya tek la..hehehe...sostart net la lam kul 0430H cmya..nek punya nek dgn keadaan gelap nya lagi..huh..sedikit mencabar bg sesiapa yg mentalnya lum kuat lagi..tapi alah bisa tegal biasa*betol ka peribhasa aku ya??*..jauhnya utk ke atas bukit adalah bersamaan 1.7km..dan 4.8km ke bukit tok wan..lagi dalam okay..

lebih kurang la 20minit cmya dgn ada kekuatan utk berlari n kadang2 stop,sampai jugak la atas puncak bukit ketiga...hehehe...so,jumpa sekawanan sabirin yg sudah awal mendaki ke puncak bukit ketiga..so,rehat sekejap dan berehat la shingga matahari atau ufuk timur terbit di penjuru alam timur..whahahaahhaa...so,saat dinanti telah tiba iaitu syuruk kira2 o65oH then aku ke atas puncak bukit ketiga iaitu ketinggian 400m dari paras laut kalau sik silap..heeee....then susasana pagi amat ceria manakan sik,alam ciptaan MAHA ESA,suma kacak2 weyh!!SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHUAKBAR!! so,panorama di pagi hari mmg indah tambahan bising2 pendaki amatur seperti aku juak yg sampai ke puncak ya..hahhaha..so gambar akan di post sbntr lagi..so enjoys the pisct i have taken...;p

byk gambar aku juak okay,sbb blog aku..hahahahaha...

puncak bukit bersama sabirun aka adik jaa

bukit ketiga persinggahan pertama kami

dibhgn bukit kedua..tapi guna nokia aka hp aku jak pict tok

dari puncak bukit ketiga..nice!!

flamming fire..hahaha..bosan kan

gambar bukit pertama..rndah sikit

pemandangan dari puncak

pemandangan dari puncak

aku sebagai fasilitator bersama anak2 buah dibelakang itu*hahaha*

pict ni nice bukan kerana aku,ttp belatarbelakangkan ciptaan ALLAH yng Maha Kuasa

kutak aku n shamie dudok bercerita sblm turun

pedo aku n kutak lagi bercrita sblm turun

aku sblm turun dari bukit ini

okay..stakat ini sahaja post tuk kali ini..dan keadaan semasa turun dari bukit agak lambat sedikit kerana ramai org dan ramai juga yang naik ke puncak..next destinasi pendakian aku adalah maybe gunung datuk di rembau nogori sembilan..doakan keselamatan ku nnt..AMIN!!







No comments:

Post a Comment